فروشگاه انواع کلم سفید مرغوب

فروشگاه انواع کلم سفید مرغوب

فروشگاه انواع کلم سفید مرغوب در سراسر ایران وجود دارد. انواع کلم سفید در بخش‌هایی از استان فارس و شهر دزفول تولید می‌شود. این محصول به بازارهای داخلی و صادرات کشورهای دیگر عرضه می‌شود. کاشت و برداشت این محصول به فصل خاصی اختصاص ندارد و در تمام ایام سال می‌توان انواع کلم سفید را از فروشگاه کلم سفید ما در کشور تهیه کرد.

کلم سفید از دسته صیفی‌جات پرمصرف بوده که خواص و فواید فراوان آن بر کسی پوشیده نیست. این ماده غذایی ارزشمند در سلامتی و تناسب‌اندام بدن انسان نقش مؤثری دارد. همچنین در یک رژیم غذایی سالم جایگاه ویژه‌ای دارد.

کلم سفید بیشتر در سالاد و ترشی در کنار وعده‌های غذایی مصرف دارد و یا به‌صورت پخته در پلو و دیگر غذاهای مرسوم ایران مورداستفاده قرار می‌گیرد.

فروشگاه انواع کلم سفید مرغوب

قیمت کلم در ایران چگونه است؟

با وجود فواید و ارزش غذایی بالایی که کلم سفید دارد این ماده غذایی با قیمت نسبتاً پایین بفروش می‌رسد. اما عواملی نیز وجود دارد که در طی سال باعث نوسان قیمت این محصول می‌شود.

یکی از عوامل تأثیرگذار در قیمت کلم سفید سطح کیفی آن است. طبیعی است که قیمت کلم سفید باکیفیت نسبت به تولیدات ضعیف‌تر قیمت بالاتری داشته باشد.

یکی دیگر از فاکتورهایی که در قیمت کلم سفید مؤثر است میزان عرضه و تقاضا برای این محصول در بازار است. هرچه میزان تقاضا برای این محصول کمتر باشد و عرضه بیشتری صورت گیرد این محصول قیمت پایین‌تری خواهد داشت.

قیمت‌گذاری کلم سفید باتوجه‌به فروشگاه کلم سفید شرایط بازار و کیفیت محصول و شرایط تولید و کاشت کلم پس از برداشت، توسط متخصصان این زمینه انجام می‌شود.

قیمت کلم در ایران چگونه است؟

مشخصات کلم سفید مرغوب

سبزیجات در رژیم غذایی انسان‌ها نقش کلیدی داشته و استفاده از آنها برای تأمین فیبر موردنیاز بدن ضروری است. از طرفی اکثر ویتامین‌هایی که برای سلامتی بدن ضروری هستند در سبزیجات وجود دارد. ویتامین‌هایی مانند: ویتامین A، ویتامین B، کلسیم، منیزیم و آهن.

از میان انواع مختلف کلم‌هایی که وجود دارد کلم سفید سالادی در سفره ایرانیان نقش پررنگ‌تری دارد. همچنین به دلیل کالری بسیار کم و ارزش غذایی بالا در رژیم غذایی افرادی که قصد کم‌کردن وزن دارند، وجود دارد.

اما برای اینکه غذای سالمی تهیه کنیم و از تمام خواص مواد غذایی بهره ببریم باید از مواد غذایی باکیفیت استفاده کنیم. برای تشخیص یک کلم مرغوب از نوع نامرغوب آن باید به چند نکته توجه داشته باشیم. در ادامه به چند مورد از این نکات اشاره خواهیم کرد.

نشانه های کلم مرغوب

کلم سفید ممتاز و درجه یک برگ‌های سالم و براقی دارد و دارای طعم شیرین دلپذیری است. برگ‌های تازه کلم سفید کاملاً ترد هستند. نرم بودن برگ کلم نشان‌دهنده ایست که مدت نسبتاً زیادی از برداشت محصول گذشته است. کلم‌های تازه کاملاًً به رنگ سبز روشن هستند. هر نوع زردی و تغییر رنگ کلم از درجه کیفیت این محصول می‌کاهد.فروشگاه انواع کلم سفید

در صورتی که کلم از مزارع نامناسب برداشت شوند یا در حین برداشت و جابجایی دقت کافی در آن لحاظ نشود دچار آسیب هایی می‌شود. مثلا هر نوع ضرب خوردگی در کلم باعث ورود آلودگی به بخش های داخلی کلم می‌شود. همچنین کرم زدگی در کلم های نامرغوب بسیار شایع است.

یکی دیگر از نکاتی که باید به آن توجه شود سرمازدگی است. اگر محصول در بسته بندی نامناسبی ارائه شود ممکن است دچار سرمازدگی شود. این موضوع کیفیت کلم را کاملاً تحت‌تأثیر قرار می‌دهد. برای تشخیص سالم بودن کلم باید یکی دو مورد از محصول را جدا کنید. سپس کلم را از وسط برش داده و به رگ‌های کلم را بررسی کنید.

نکته دیگری که هنگام خرید از فروشگاه کلم سفید باید مدنظر داشته باشید سایز کلم است. کلم سفید درشت ممکن است سریع استفاده نشود و مقداری از آن بدون استفاده خراب و فاسد شود. بهترین سایز کلم که مورداستفاده عموم است سایز متوسط است.مشخصات کلم سفید مرغوب

خواص دارویی کلم سفید برای کبد

انواع کلم و بخصوص کلم سفید از آن دسته مواد غذای هستند که مصرف آن به‌صورت اکید توسط پزشکان توصیه شده است. کلم دارای انواع ویتامین‌ها و آنتی‌اکسیدان‌ها است که برای سلامتی و تندرستی بدن انسان مفید و ضروری است. به‌عنوان‌مثال آنتی‌اکسیدان‌های موجود در کلم سفید از سرطان‌های مختلف در بدن جلوگیری می‌کند. همچنین مواد موجود در کلم سفید کلسترول خون را پایین می‌آورد.

اما یکی از فوایدی که اخیراً محققان برای مصرف کلم قائل شده‌اند، نقش کلم سفید در سلامت کبد انسان است. در کلم سفید ترکیباتی مانند لوکوزینولات وجود دارد که به‌عنوان یک سم‌زدای قوی در کبد عمل می‌کنند. این ترکیبات می‌توانند بعضی از سموم موجود در بدن را خنثی کنند.

بر اساس آخرین تحقیقات انجام شده توسط دانشگاه پزشکی چانگ کینگ در کشور چین محققان به این نتیجه رسیده‌اند که در سبزیجاتی مانند کلم سفید ترکیب مفیدی به نام ایندول وجود دارد که مصرف آن در برای پیشگیری و یا روش‌های جدید درمانی در بیماران کبد چرب مؤثر است.

بیماری کبد چرب زمانی ایجاد می‌شود که در اطراف کبد تجمع چربی صورت می‌گیرد که حالت مرمری شکلی دارد. یکی از دلایل بروز این بیماری مصرف بی‌رویه چربی‌های اشباع شده در رژیم غذایی است. درصورتی‌که این بیماری جدی گرفته نشود ممکن است به تهدیدی برای جان انسان تبدیل شود و نهایتاً به بیماری سیروز کبدی یا سرطان کبد ختم شود.

این محققان در طی تحقیقات خود دریافته‌اند که مصرف کلم به دلیل وجود مقادیر مناسبی از ایندول در آن، باعث کاهش چربی اطراف کبد شده است. همچنین با تأثیر در سلول‌های روده سیگنال‌های مولکولی ایجاد می‌کند که این کار موجب کاهش التهاب می‌شود.خواص دارویی کلم سفید برای کبد

مرکز توزیع کلم سفید مرغوب

باتوجه‌به اینکه سطح آگاهی مردم در مورد فواید و مزایای مصرف کلم سفید بالا رفته و با وجود قیمت ارزان این ماده غذایی ارزشمند میزان تقاضا برای این محصول بالا است. به همین دلیل فروشگاه کلم سفید بازار توزیع و فروش پر رونقی برای آن ایجاد کرده است.

با بالارفتن میزان تقاضا در بازار، تولید و کاشت کلم در کشور افزایش‌یافته است. در حال حاضر کلم به‌صورت انبوه تولید شده تا جوابگوی نیاز بازار داخل باشد. همچنین بتواند زمینه را برای صادرات به دیگر کشورها فراهم کند. مهم‌ترین مرکز توزیع کل در هر شهر بازار میوه‌وتره‌بار آن شهر است. درواقع این مکان فروشگاه انواع کلم سفید محسوب می‌شود.

همچنین به لطف پیشرفت تکنولوژی شرایط خرید آسان برای خرید عمده یا خرده کلم به‌صورت مستقیم از تولیدکنندگان، در فروشگاه‌های اینترنتی نیز فراهم شده است. بدیهی است که خرید مستقیم از تولیدکنندگان در قیمت کلم تأثیر داشته و با حذف واسطه‌ها و دیگر هزینه‌ها خرید به‌صرفه‌تر خواهد بود.مرکز توزیع کلم سفید مرغوب

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما